• Test panel 8.2 mei 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCVCN1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Florien 01-06-2023

Mooie ruime koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCVCN1

Mooi donker uiterlijk wat niet opzichtig is in een open keuken. Hij is vrij hoog en je kan hem optimaal benutten. Grote ruime koel en vries gedeeltes met een helder licht vanbinnen. Ruime groentelades waarvan de koude lucht toevoer geregeld kan worden, zodat je kan kiezen voor groente of fruit.

De koelkast is erg stil en is geen afleiding op de achtergrond dit is erg prettig als hij in een open keuken bij de woonkamer staat.

De hendels om hem open te doen zitten vrij laag waardoor je hem eerder aan de zijkant pakt om hem te openen.

Koelkast is gemakkelijk schoon te maken. Minpunt vind ik dat je niet erg veel kan variëren met de planken en de handige flessenhouder. Maar over het algemeen een erg mooie grote ruime koelkast waar veel in past.

Pluspunten

• Ruime koelgedeeltes
  • Prettig licht van binnen
  • Twee lades voor groente/fruit/vis of vlees
  • Mooi donker uiterlijk
  • Stille koelmotor

Minpunten

• Grepen vrij laag
  • Weinig variatie met de planken mogelijk

Tom123 26-04-2023

Mooie koelkast met handige functionaliteiten

Geschreven voor: LG GBB72MCVCN1

We hebben deze koelkast de afgelopen weken mogen testen en wat een fijne koelkast. Er past lekker veel in en met mijn 1.90 lengte kan ik overal prima bij.
De koelkast heeft alleen in het begin een beetje geluid gemaakt maar daarna is deze zeer stil. Ten opzichte van vele andere merken valt dit erg op. Ook het energielabel is erg prettig als je kijkt naar de jaarlijkse kosten.
De koelkast presteert erg goed, alle producten blijven zeer koel en met de doorcooling blijven de drankjes lekker fris. De groente la is erg fijn en zorgt ervoor dat alles lekker vers blijft.
Wees niet bang voor een bevroren achterkant, met de no frost gaat dat niet gebeuren. Enige minpuntje is dat vieze handen snel te zien zijn. Al met al een mooie zwarte koelkast die mooi in onze keuken staat.

• Erg stil
  • Zeer goede koelprestaties

Minpunten

• Snel vies
  • Hoogte voor sommige niet handig

Constance 21-04-2023

Prachtig functionele koel/ vries combi!

Geschreven voor: LG GBB72MCVCN1

LG koel/ vriescombinatie review.

Heel blij verrast was ik toen ik hoorde dat ik de LG GBB72MCVCN1 Koel/ vriescombinatie mocht testen!

In deze review geven wij allen in ons gezin onze opinie: de nuchterheid van 2 pubers en het praktische van volwassenen (en visite).

Prachtig zwart design!

35dB geluid (Erg stil!)
Energielabel C en een jaarlijks gebruik van 172kWh.

De Praktische kant:

* Hij is met zijn 2.03m HOOG! Ikzelf, met een lengte van 1.82m kan net achterin bij de hoogste plank.
* 277 liter inhoud. Groot genoeg voor ons gezin. Het schuifbaar rekje is een leuk idee, maar niet super praktisch.
Je kunt niet zien wat je erachter hebt staan en 'vergeet' dat dan.
* Het wijnrek biedt plaats aan 5 flessen wijn of frisdrank. Daaronder heb je nog plek om vleeswaren/ plakjes kaas te bergen. Geen loze ruimte dus.
* De Fresh Balancer Converter is geweldig! De zak rucola sla, die 5 dagen over de gebruikdatum is, ziet er nog geweldig uit!
* 2 groente/ vlees/ vis/ fruitlades: Waardoor je geen kruisbesmetting krijgt!
* Het doorcooling systeem is heel fijn!
Hierdoor is alles wat in de koelkast staat evenredig koel. (Mijn andere koelkast verloor daardoor bijna 2 graden)
Heb ik gemeten met het potje Sillimex wat we op werk moeten gebruiken van de Voedsel en Warenautoriteit.
Deze LG geeft de daadwerkelijke temperatuur aan.
* In het vries gedeelte, 107 liter inhoud,
kunnen we genoeg voorraad doen. De lades zijn mooi hoog en alles past er met gemak in!
* No frost. Nooit meer ontdooien! 🙏🏼

Een prachtig functionele koel/ vriescombinatie!

Klein verbeterpuntje: Een optie tot 1 of 2 extra keuzes in het verstelbaar stellen van de plateaus.

Pluspunten

• Doorcooling, evenredige koeling
  • Fresh Balancer: Alles blijft oprecht langere vers
  • No Frost!
  • Groot vries gedeelte
  • Wijnrek

Minpunten

• Mis meer mogelijkheid verstelbare plateaus

i***********@g******** 19-04-2023

Grote capaciteit, strak design

Geschreven voor: LG GBB72MCVCN1

De LG GBB72MCVCN1 koel-/vriescombinatie mocht ik voor een korte periode testen. Het strakke design van de koel-/vriescombinatie ziet er mooi uit; zwart met zilveren afwerking. De koelkast heeft, zoals iedere koelkast, tijd nodig om koud te worden. Dit gaat soms gepaard met een korte periode van wat meer geluid.
Het is een grote eenheid, die veel ruimte heeft. Er zitten twee groenten, fruit en vleeslades in. De onderste lade is heel diep, waardoor er veel in kan. De tweede lade is ook erg diep, wat de mogelijkheid geeft om vlees en groenten/fruit te scheiden.
De koelkast bevat ‘door-cooling’ waardoor de spullen in de deur ook goed gekoeld blijven. Bij openen van de koelkast ontstaat er een soort kou-gordijn waardoor de koelkast niet al teveel opwarmt. De koelkast geeft overigens een duidelijk piepend geluid wanneer de deur te lang openstaat. In de koelkast is een wijn-/flessenrek geïntegreerd, deze is fijn zodat hoge flessen liggen in de koelkast gelegd kunnen worden. Dit scheelt weer ruimte in de deur.
De diepvries omvat drie lades die veel ruimte geven.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Koelwijze

Minpunten

• Prijs

S.Yak 16-04-2023

Design koelkast : LG GBB72MCVCN1

Geschreven voor: LG GBB72MCVCN1

Ik heb dit product mogen testen.
Ik ben helemaal weg van de design van de koelkast, je ziet het echt stralen in mijn keuken het past ook bij mijn zwarte keuken en interieur.
Het is een stille koelkast.
Ik heb een open keuken en hoor het nooit.
De capaciteit voldoet aan mij wensen omdat ik een groot gezin heb(4).
De duurzaamheid was voor mij erg belangrijk, omdat de energie prijzen momenteel erg hoog zijn.
Producten in de deur zijn even koel als wat er in ligt.
De No frost functie werkt ook goed.
Ik ben zeer tevreden met het wijnrek, die ik voor frisdrank gebruik
Zo heb ik meer ruimte in de koelkast.
Er is ook een opklapbaar rek dat handig is zodat je ook pannen erin kan zetten.
De fresh balance lade is ook erg fijn, het houd alle groente en fruit langer houdbaar.
*enige minpunten vind ik dat je vriezerlade van onder open moet trekken.
* en de hoge prijs
(Maar daar krijg je ook een goede strakke koelkast voor terug)

Pluspunten

• Capaciteit
  • Duurzaamheid
  • Stille koelkast
  • Opklapbare rek
  • Wijnrek

Minpunten

• De vriezerlades
  • De prijs